Hsv de Zeven Wolden.

De oprichting.

Tijdens een viswedstrijd werd door een aantal vis-vrienden besloten om een eigen visclub op te richten in Froombosch-Kolham, twee van de acht lintdorpen in Duurswold, ook wel de Woldstreek genoemd, in midden Groningen.
Het hiervoor benodigde minimale aantal leden (25) waren snel gevonden en de vereniging werd 24 Oktober 1969 notarieel opgericht en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

De naamgeving.

Duurswold, het gebied tussen Harkstede en Siddeburen, omvat 8 dorpen, waarvan vroeger 7 z.g.n. kerspelen waren. (Vroombosch later Froombosch niet). Deze streek werd in de 19e eeuw dan ook wel met Zeven Wolden aangeduid.
De thuisbasis van de club werd Café de Zeven Wolden in Kolham en de naam voor de nieuwe visclub werd dan ook Hsv de Zeven Wolden. Na enige jaren verhuisde de club naar het MFC de Ruitenvelder in Froombosch.

Het bestuur.

Het bestuur bestaat uit 5 leden, naast de voorzitter, penningmeester en secretaris, 2 bestuursleden. Voor nadere persoonsgegevens zie Contact.

Doelstelling.

Het bestuur van de vereniging heeft altijd als doelstelling voor alle door haar georganiseerde activiteiten, gezelligheid, plezier en verbondenheid gehanteerd. Dat uit zich in de verschillende competities en de afsluiting/prijsuitreiking ervan, de gezellige contact-avonden met kaarten en sjoelen, de jaarvergadering met een grote Bingo en de onderlinge contacten zowel binnen als buiten de vereniging om.
Ledenbestand.
Het ledenbestand is op dit moment ruim 500 leden en komt al lang niet meer alleen uit de regio. Naast alle delen van Nederland komen ze uit België, Duitsland, Polen en meerdere landen van Oost-Europa.

Wedstrijden.

De vereniging kent momenteel de volgende vis-competities en wedstrijden:
-55+ competitie
-Avond-competitie
-Paren-competitie
-Kampioenswedstrijd
-Koppelwedstrijden

55+ competitie.

Alle maandagen in April t/m/ September (m.u.v. de bouwvakvakantie) wordt er door de 55-plussers gevist van 9.00 tot 14.30 uur. Voor deelname wordt een geringe inleg gevraagd (€ 2,= ook als men een keer niet vist) welke aan het eind van de competitie in de vorm van een vlees-pakket of waardebon wordt teruggeven. De afsluiting bestaat uit een snert-maaltijd en prijzen voor de nummers 1,2 en 3 bij zowel de heren als de dames..

Avond-competitie.

In de zomer (juni-juli) worden op 10 woensdag-avonden een wedstrijd gehouden van 18.00 tot 21.30 uur. Ook hiervoor geldt een inleg (€ 2,= ook als men een keer niet vist). Deze wordt aan het einde van de competitie op een gezellige bijeenkomst onder het genot van een hapje en een drankje in de vorm van een waarde-bon of geldprijzen aan de deelnemers teruggegeven, oplopend van de poedel t/m nr. 1 zowel bij de heren als de dames.

Paren-competitie.

Vanaf April t/m September wordt er telkens op 1 zondag in de maand een wedstrijd voor paren gehouden. Ook als alleenstaande kan men hieraan deelnemen. Er wordt gevist van 9.30 tot 15.30 uur. De inleg bedraagt hier €4,= (ook als men alleen vist). Ook hier wordt deze in de vorm van een waardebon of geldprijzen aan de deelnemers teruggegeven, oplopend van de poedel t/m nr. 1 tijdens een gezellige bijeenkomst na afloop van de laatste wedstrijd met een hapje en een drankje.

Kampioenswedstrijd.

Deze wedstrijd om het club-kampioenschap wordt op de laatste zaterdag van Juni gehouden. Er wordt gevist van 8.00 tot 14.00 uur. De inleg voor deze wedstrijd bedraagt €5,= en gaat ruimschoots in de vorm van een waardebon of geldprijzen naar de deelnemende dames en heren terug. Iedereen krijgt daarbij een prijs. Na afloop wordt de dag afgesloten met een warm/koud buffet in de Ruitenvelder.

Koppelwedstrijden.

Er worden 2 koppel-wedstrijden uitgeschreven 1 in de zomer (juli) en 1 in de herfst (einde van het seizoen). Hierbij worden de deelnemers door loting tot koppels aan elkaar verbonden. De rangschikking gebeurd op basis van het totaal aan punten van de koppels. Ook hier wordt een kleine bijdrage p.p. gevraagd (€2,50) die in de vorm van een waardebon of geldprijzen wordt teruggegeven. De prijsuitreiking geschiedt na afloop van de wedtrijd onder het genot van een hapje en een drankje in een gezellige sfeer. Alle wedstrijden worden in de regionale wateren rondom Froombosch gehouden. Er wordt in het leefnet gevist met na afloop een meting en weging, waarbij iedere maatse vis en iedere 50 gram voor 1 punt telt.
Nieuwe deelnemers in de verschillende competities zijn van harte welkom!!
Zij kunnen daartoe met een van de bestuursleden contact opnemen.Voor meer informatie over de wedstrijden zie Agenda en Wedstrijden.

Contact-avonden.

In de periode Oktober t/m/ April, wanneer er niet gevist wordt, worden er maandelijkse contact-avonden georganiseerd met klaverjassen en sjoelen. Ook niet leden kunnen hieraan deelnemen; zij worden dan ad .€ 5,= per jaar donateur. De inleg voor deze avonden is € 4,= p.p. waarvoor iedereen een vlees-prijs mee naar huis krijgt. Op deze avonden wordt in competitie-verband gespeeld met aan het einde van het seizoen een geld-prijs voor de kampioenen. Tijdens de avond wordt er ook een Tombola gehouden, waarvoor de deelnemers gevraagd wordt een of meer prijsjes beschikbaar te stellen.

Jaarvergadering.

Ieder jaar in november wordt de jaarvergadering gehouden. Om deze vergadering aantrekkelijk te houden, wordt er na de pauze een grote Bingo gehouden met leuke prijzen. Deze avond is toegankelijk voor zowel leden als donateurs.

Zowel de contact-avonden als de jaarvergaderng vinden plaats in MFC de Ruitenvelder Ruitenweg Froombosch. Voor data zie Agenda.

Sponsoren.

Naast donateurs kent de vereniging sponsoren. Zie Sponsoren.

Nieuwe sponsoren zijn uiteraard van harte welkom!!!!
 Neem daartoe contact op met een van de bestuursleden.